FANDOM

Jaguar

Fejlesztő:

Rebellion

Kiadó:

Atari

Konzol:

Atari Jaguar

Kiadás éve:

1994

1994-ben fejlesztette ki a Rebellion és az Atari adta ki az Atari Jaguar konzolra. Ez volt az első AVP játék, ahol mindhárom fajjal (predator, xenomorph, ember) lehetett vinni a kampányokat. Akkoriban ez hatalmas újdonságnak számított, maga a játék az Atari Jaguar konzolra készített játékok egyik legjobbja lett.

Történet

2329. A USS Golgotha USCM kiképző hajó, (amit a Weyland-Yutani gyártott) a Vortigern szektorban. Szokásos napnak indult az egész, de egészen más lett belőle, először is egy ismeretlen eredetű hajó közeledik, egy Chatterjee-class hajót küldenek ki, hogy vontassák be további analízisre. A 5-ös hangárban dokkolnak, de nem várt utasok vannak rajta: alienek. Az állomásról a civileket kimentik, a katonák felveszik védelmi állásaikat és segélykérést sugároznak az űrbe. Ezt egy másik nem kívánatos faj is veszi: a predatorok, felülírják az 1-es dokk védelmi rendszerét, így karcolás nélkül landolhatnak. Ettől kezdve az állomás örök csendbe merül, több üzenet nem lesz sugározva.

Alien kampány

1994 alien-vs-predator
A küldetés kiszabadítani a királynőt, hogy a fészek újra gyarapodjon.

Az alien kampány a legrövidebb a három közül. Nincsen medikit és csak úgy lehet elkerülni, hogy ne legyen game over, ha az ellenfeleket begubózza a játékos, így ha a warrior meghal, a legközelebbi begubózott emberből egy újabb alien felett lehet átvenni az irányítást. Először tengerészgyalogosok lesznek az ellenfelek, majd a vége fele predatorok. A királynőt a predator hajón tartják fogva, aki rövidesen kiszabadul, hála a főhősnek. Xenoként a folyosókon és szellőzőnyílásokban lehet közlekedni, csak közelharcban tud ellenfeleket ölni. A karmok, farok és szekunder nyelv áll rendelkezésre mint fegyver, az emberek begubózásáhaz karom-farok-karom támadást kell csinálni az ellenfélen, csak korlátolt mennyiségű gubót lehet létrehozni.

Ellenfelek: 6 predator, 33 tengerészgyalogos. Összesen 25 tengerészgyalogos hulla van a pályán.

Predator kampány

A feladat megölni a királynőt. A predator főhős először csak csuklópengével kezd és akkor kaphat új fegyvereket, ha dicsőség pontokat szerez. Ezeket a pontokat csak úgy lehet megszerezni, ha úgy öl meg a játékos ellenfeleket ha nem álcázza magát, ha álcázva gyilkolna, akkor a pontok csökkennek. Négy fegyver van összesen: csuklópenge, combi-stick, smart-disc és váll-löveg. Csak a szellőzőkben nem lehet közlekedni, tehát a folyosók és liftek használhatóak. Először tengerészgyalogosok lesznek az ellenfelek, majd a fészek elérése után csak idegenek. A királynő megölése után a főhős vélhetően elhagyja a hajót, vagy ő is elpusztul a Golgotha önmegsemmisítő robbanásában.

Ellenfelek: 11 arctámadó, 41 tojás, egy királynő, 78 warrior, 61 tengerészgyalogos. Három tudós és 36 tengerészgyalogos hullája van a kampányban.

Tengerészgyalogos kampány

28551-alien-vs-predator-jaguar-screenshot-sometimes-you-must-travel
Az ember tudja használni a folyosókat, lifteket és szellőzőket. A fegyverekhez általában halott bajtársaktól kell felszedni a muníciót, vagy csak különböző termekben felszedni a medikittel együtt.

A főhős Lance J. Lewis közlegény, akit fogdába zártak amiért egy tisztel került összetűzésbe minden ok nélkül, még mielőtt az egész harc elkezdődött volna. Mikor felébred, kisétál a fogdából és szembesül a ténnyel: itt valami nagy baj van. Halott társaitól fegyvereket szerez és mint egyedüli tengerészgyalogos a hajón, elhatározza hogy megsemmisíti az egész űrjárművet. 10 biztonsági kártyát kell megszereznie ehhez, amik szerte széjjel vannak elszórva. Bejárja a predator hajót, a fészket és minden folyosót, megölve több tucat idegent. Sikerül megszereznie a kártyákat és bekapcsolja az önmegsemmisítő rendszert. A robbanás előtt sikeresen kijut egy mentőkapszulában. Egy év múlva az USCM Transport Irata hajó megtalálja a kabint. Lewisnek hasi fájdalmai vannak, amiből kilehet következtetni, hogy mi lesz vele...

Négy fegyver van a kampányban: M41A Pulse Rifle, Franchi SPAS-12 Shotgun, M56 Smartgun és M240 Incinerator Unit.

Ellenfelek: egy királynő, 231 warrior, 14 tojás, 57 arctámadó, 6 predator. 9 tudós és 120 tengerészgyalogos hullája van a kampányban.

Galéria