FANDOM

300px-Aliens Logo wBkgrnd
A játék borítója.

Fejlesztő:

Global VR

Kiadás ideje:

2006

Platform:

Arcade

A Global VR adta ki 2006-ban arcade játékként. Indonéziában 2008-ban került a játéktermekbe. A játékos M41A Pulse Rifle fegyverrel lövi a rá támadó ellenfeleket, amik tucatjával özönlenek a játékosra és nincs egy percnyi szünete sem. Ha az élet elfogy, érmét kell bedobni és máris lehet folytatni onnan, ahol meghalt a játékos. 2014-ben kiadták az Aliens: Armageddon nevű játékot, ami az Extermination elemeire épít, bár mások a fegyverek, ellenfelek és a környezet. Az Exterminationban az M41A Pulse Rifle, M240 Incinerator Unit és számos gránát áll a játékos rendelkezésére.

Történet

2179, több héttel a USS Sulaco ittjárta és a USS Sephora pusztulása után. Az USCM újabb katonákat küld ki az LV-426 felszínére, hogy felszámolják az alieneket. Ez a tengerészgyalogság negyedik itteni bevetése (először a Sulaco, utána kétszer a Sephora legénysége), szokás szerint megint xenok százai vannak itt. J. Whistler címzetes őrvezető és bajtársai négy UD-4L Cheyenne Dropship fedélzetén indulnak el a USS Diomosról. A hadművelet neve Extermination, a cél a xenok kipusztítása a planétáról, illetve a megsemmisült kolónia esetleges túlélőit felvenni.

Bug Hunt

A katonák épségben landolnak, az APC-k kigördülnek a gépek belsejeiből és gyors tempóban tartanak a kolónia felé. Whistler raja éri el az egyáltalán nem lerombolt kolónia egyik bejáratát. Az ajtó mögött xenok várják a katonákat, akik felveszik a harcot. Egy hosszú egyenes folyosó mentén mennek át, az oldalajtókból szintén kifejlett alienek jönnek elő. A katonák elérik az étkezdét, ahol már tojásokkal is szembetalálkoznak. Az arctámadók hordái csodával határos módon senkit sem fertőznek meg. A tengerészgyalogosok egy szellőzőn keresztül eljutnak az étkezde egy másik részébe, ahonnan kijuthatnak a szabadba. Itt kezdődik a gond, ugyanis egy védelmi mező elé kerülnek, ami ellenségnek nézi a tengerészgyalogosokat. Whistler, aki eddig is kitett magáért, újból bizonyít és elpusztítja a három Sat-Com Towert, amik a védelmi gépeket irányítják.

A harcban összesen 14 tojás, 61 arctámadó, 83 warrior és számos védelmi gép pusztul el, mindössze 5 tengerészgyalogos halála mellett.

Seak and Destroy

A katonák egy raktárba mennek kivizsgálni, hogy kik vagy mik adják ki a mozgásjeleket. Természetesen egy nagy rakás alien fogadja őket a nagy raktárban, illetve néhány löveg is. Whistler képes arra, hogy feljusson a raktár azon részébe, ahol a gépek és dokumentumok vannak. Itt szembesül azzal, hogy a Weyland-Yutani van a xenok hordái mögött, a harci androidok pedig M41A-val felszerelve próbálják a katonákat megölni, de ez nem sikerül. Visszatérve a lenti szintre, a címzetes őrvezető szembetalálja magát egy Caterpillar P-5000 Work Loadert irányító androiddal, nem holmi egyszerű P-5000-es ez, ennek az egyik karjára egy M56 Smartgun van szerelve. A szintetikus különös módon alig használja a fegyvert, helyette ha teheti, palackokat dobál a katonára. A tengerészgyalogos szerencséje, hogy a konténerek között manőverezve eredményesen harcolhat és végül kivívhatja a győzelmet.

Ellenfél: 6 harci android (a P-5000-es kezelőjével együtt), 7 löveg, 75 warrior, 19 tojás, 18 arctámadó és 13 pióca alien. A tengerészgyalogosok egy embert vesztenek.

Stronghold

A tengerészgyalogság emberei találnak egy szervizalagutat, ami egyáltalán nincs rajta a hivatalos tervrajzokon, minden bizonnyal ez elvezet a cég helyi embereihez. A katonák egy része egy teherautóra vagy egy APC-be pattanva indulnak végig a nagy járaton. Az APC halad elől, a teherautó platóján Whistler adja a fedezetet a támadó xeno hordával szemben. A katonák kénytelenek gyalog továbbmenni, mert a fészekfal útját állja a járműveknek. Egy ideig éjjellátót használva nyomulnak tovább és rálelnek 20 keltetőként végzett W-Y munkásokra. Továbbhaladva a fészekben elérnek egy nagy szakadékot, ami mélyéről előjön egy röpképes alien, ami alaposan próbára teszi a címzetes őrvezető képességeit, de az elit harcos most is győztesen kerül ki a harcból, miközben egy lifttel lemennek a szakadék aljára.

Ellenfél: 54 mellkasrobbantó (34 ebből röpképes), 8 tojás, 16 arctámadó, 127 warrior és a kifejlett repülő alien. A tengerészgyalogság négy főt veszít.

Extermination

Elérkezett a végső pillanat, az illegális W-Y kutatóállomás meg lett találva. Egy jó ideig csak a megszokott alien áradat fogadja őket, miközben Whistler tesz arról, hogy a mintapéldányok is elpusztuljanak. A megfelelő helyen a W-Y szintetikusok tűzharcba keverednek a katonákkal, a káosz ekkor válik teljessé, ugyanis az elfogott xenok elszabadulnak és a beáramló fajtársaikkal egyesülve elárasztják a helyet. Whistler egy szinttel lejjebb szembetalálja magát a királynővel, amivel nagyon ádáz és hosszú harcot vív, de sikerül legyőznie.

Ellenfél: 35 android, három löveg, a királynő, 9 tojás, 41 arctámadó, 116 warrior, 24 mellkasrobbantó (négy éppen hogy csak megszületik a fertőzött emberekből) és 32 pióca. A katonák vesztesége három fő.

Végszó

Whistler feladata már csak annyi, hogy kijusson a telepről. Egy felvonóval indul a felszínre, de a királynő, ami nem halt meg, próbálja őt akadályozni. A címzetes őrvezető ennek ellenére élve eléri az egyik UD-4L gépet és életben maradt társaival eltűnnek innen. A kolóniát ezúttal tényleg felrobbantja egy nagy robbanás, miközben a négy gépet számláló UD-4 kötelék visszatér a Diomosra. Az Extermination hadművelet sikeres, az LV-426 végre megtisztul, ellenben akad egy gond, az egyik UD-4 tetején 10 warrior utazik, a katonák pedig nem tudnak róluk.