FANDOM

M41A Pulse Rifle

Gyártó:

Armat Battlefield Systems

Típus:

Rohamkarabély

Éra:

22-24. század

Tár mérete:

99 lövedék

Felhasználó

  • Akárki, aki meg tudja fizetni

Lőszer:

10 x 24 mm-es

Súly:

4,9 kg (tárral együtt)

Elméleti tűzgyorsaság:

900 lövés/perc

Hatótáv:

2100 m (500 m-ig effektív)

Az Armat M41A egy 10 mm-es, impulzus-működtetésű, léghűtéses automata támadó karabély, mely az utóbbi években a USCM és a US Army fő rendszeresített kézifegyverévé vált. A standard változat egybeépült egy PN 30 mm-es pumpás gránátvetővel, tervei a Harrington Automata Karabélyon alapszanak. Könnyű, de kemény: az M41 ultrakönnyű ötvözetekből készül, precíziós fémöntvényekben. A külső tok anyaga titánium-aluminid ötvözet, több belső alkatrészt pedig nagykeménységű, hőálló műanyagból öntenek. Felépítése hagyományos, egy rugós ki-behúzható válltámasz segítségével stabil tüzelési poziciót lehet vele felvenni automata sorozatok leadása esetén. Beépített tompító nyeli el a tüzeléskor keletkező visszarúgásokat. A célzás a hordfogantyún vágott hornyon keresztül, annak hátsó nyílásán elhelyzett állítható irányzék segítségével történik. Egy 3x nagyítású AN/RVS-52 CCD televíziós célzókészülék is felszerelhető a hordfogantyúra, így növelhető a lőtávolság rossz látási viszonyok esetén.

Az M41 a hagyományos US M309 10 mm x 24-es, acélköpenyes, robbanóhegyű lőszert használja, mely áthatol a gyalogsági páncélmellényen, és közvetlenül a becsapódás után robban. Egy alap M41 tárba 99 ilyen lőszer fér, azonban az automata adagoló beragadásának elkerülése céljából általában csak 95 %-ban töltik fel a tárakat. A lecserélt üres tárakat a harci helyzettől függően lehetőség szerint megtartják, mivel elég drágák. Az M41 a lövések kiváltásához elektronikus impulzusokat használ, melyet közvetlenül a ravasz működtet. A fegyver négyeslövésekre és sorozatra állítható. A tárban maradt lőszerek számát egy LED-kijelző mutatja, mely éjszakai műveletek során lesötétíthető. A fegyver motoros mechanikáját a hordfogantyúban elhelyezett lítium elem táplálja, mely 10.000 lőszerhez elegendő, és a fegyverállványról vagy hordozható töltőről tölthető fel. Az alulra felfüggesztett 30 mm-es gránátvető tartalmaz egy csövet, závárzatot és egy négyes belső tárat, melyet kézzel lehet feltölteni külön gránátkazettákból. Pumpás mechanizmus juttatja a gránátot a töltényűrbe és élesíti a tüzelőmechanikát, melyet a tárburkolat elején elhelyezett ravasszal lehet elsütni. Általában az M40 nagy robbanóerejű repeszgránátot használják, melynek lőtávolsága 400 m.

EGYÉB JELLEMZŐK:

  • Karabély súlya tár és hordszíj nélkül: 3,2 kg
  • Teli tár súlya: 1,5 kg
  • Hordszíj súlya: 0,2 kg
  • Hadisúly: 4,9 kg
  • Karabély hossza (betolt válltámasszal): 69,5 cm
  • Karabély hossza (kihúzott válltámasszal): 84 cm
  • Csőhossz: 24,7 cm
  • Lövedék kezdősebessége: 840 m/mp
  • Maximális lőtávolság: 2100 m
  • Maximális hatótávolság: 500 m
  • Elméleti tűzgyorsaság: 900 lövedék/perc

Változatai

  • M41A Pulse Rifle

Felhasznált oldal: http://database.aliensonline.hu/ (az Aliens: Technical Manual írása alapján lett lefordítva)

Gránátvető

Gránátok
Négy gránát fér el a csőalatti gránátvetőbe. Az alábbi gránátokat lehet behelyezni:
  • M40 High Explosive Fragmentation: A leghasználtabb az M41A gránátvetőjénél. 87 métert tesz meg másodpercenként. Maximum 400 méterig tud repülni ha kilövik. 5 m-es körzetben 300 repeszt szór szét. Vörös sapkájú. Lehet akár kézzel is eldobni.
  • M38 High Explosive Armor Piercing (HEAP): Ugyanaz mint az M40-nél, de ez 7 cm vastag acélon is át tud hatolni. Zöld sapkájú.
  • M51A Bounding Fragmentation: Kék sapkájú. Mikor kilövik, a levegőben robban 2 m-re a földtől. Gyalogság ellen használatos.
  • M108 Canister (Buckshot): Egy nagy sörétes lövedékre hasonlít, ami közelre jó. 30 m-ig lehet lőni.
  • M203 Baton: Civilek oszlatására használt.
  • M60 White Phosphorous Incendiary: Fehér sapkájú. Foszfort tartalmaz, ami tüzet okoz, másodlagosan még a környezet is felgyullad tőle ha az olyan.

Egyéb leírás a fegyverről

Először az US Army alakulatai kapják meg a fegyvert 2171-ben és végül alap rohamkarabély lesz az USCM-ben. A fegyver egyik ősének néhányan a forradalminak számító Weyland Storm Riflet tekintik, amit a Weyland Corporation egy évszázaddal ezelőtt tervezett meg.

Az M41A egy robusztus fegyver, ellenáll a kosznak, rozsdásodásnak. Vákuumban tökéletesen használható marad. A fegyver a Marine 70 program keretében lesz bevezetve az USCM soraiba és 8 év alatt a legelterjedtebb lőfegyver a saját feladatkörében. Nem csak a fegyveres alakulatoknál, de néha kolóniákon is előbukkan, a fegyver még a 2300-as években is szolgálatban van (pedig már 2142-ben is megtalálható), hiába próbálták párszor lecserélni egy jobb verzióra.

Galéria

Előfordulás

A lentebbi művekben a fegyver különböző típusai is szerepelnek.