FANDOM

Xeno2
Sok névvel illették már őket: idegen (alien), savvérű és kemény húsú, de a legelterjedtebb a xenomorph elnevezés, aminek jelentése idegen létforma, minden olyan létforma, ami nem földi, ez az elnevezés rájuk ragadt. Illetve elég gyakori, hogy az emberek egyszerűen csak bogaraknak nevezik őket.

Egy több milliárd éves faj, amely elterjed a galaxisban. A pilóták hozzák létre őket mint fegyver, de elszámítják magukat és túlságosan elterjednek az idegenek, illetve van egy másik elmélet, miszerint az űrutasok is beléjük futottak. Az elmélet szerint az alieneket egy felsőbb faj irányítja, aminek célja egyensúlyban tartani a galaxist, ezért pusztul ki majdnem az űrutas faj, illetve az emberiség is.

A xenok teste maga a fegyver, megvannak az űrben, vízben, egyszóval bárhol, vérük erősen savas, de ezen felül a különböző életciklusok más-más tulajdonsággal ruházzák fel őket. Nagyon türelmesek, akár évszázadokat is várnak a megfelelő alkalomra, hogy szaporodhassanak (az LV-742 bolygón néhány tojásra bukkannak az emberek, amik évszázadok óta ott pihenhettek, de ott van az LV-178, ahol cirka egy millió évet vártak). Habár nem tudnak a bolygók között utazni, mégis számos intelligens fajt kipusztítanak. Ennek oka, hogy elég ha egyetlen xeno feljut egy hajóra és azzal landolnak a bolygón. Az idegen elbújik és királynővé válik, tojások tucatjait hozza létre, miközben egyre több és több lényt fertőz meg. Nehezen kiirtható faj, mivel elég ha egyetlen idegen életben marad, a lény képes lesz a későbbiekben királynőként tojásokat létrehozni. A Xenomorph Prime az anyabolygójuk, legalábbis az emberek ezt tartják annak, de tudják, hogy a faj nem itt fejlődött ki. Itt él a faj legnagyobbika: az anyakirálynő. Eme bolygó, az LV-1201 és Tirgu-Mires (egyszóval azon bolygók, ahol az idegenek már elég régóta léteznek), teljesen hozzájuk alkalmazkodott faunával és flórával van tele. 

A xenok nem nélküliek, csak a királynők, empressek és anyakirálynők, amik nőneműek, de nagyon elvétve a kifejlett xenok között található hímnemű is. Ezek a hímek öldöklő harcba kezdenek egymással, hogy aztán a legerősebb a királynő elé mehessen, hogy párosodhasson (már ha túléli a királynő kínzásait, amik azt szolgálják, hogy kiderüljön: a hím képes életerős utódokat nemzeni). A hím dicsősége nem tart sokáig, rögtön a párzás után a királynő darabokra szaggatja.

Xeno őshza
A fajt kezdetben a pilóták hordják szét a világban, utánuk a vadászok népe talál rájuk és tökéletes prédát vélnek felfedezni a fajban. Elkezdődik a savvérűek szaporítása vadászat céljából. Habár megpróbálják a kitenyésztett idegeneket a vadászat során mind megölni, néhány esetben ez nem sikerül. Jobb esetben a xenok nem tudnak a bolygón kárt okozni (mint az LV-742-n, ahol tojások maradnak a vadászat után), de rosszabb esetben egész fajokat irtanak ki a hátramaradt alienek (így jár a noway faj is). A yautják nem hajlandóak elismerni, hogy ők a felelősök az idegenek elterjedéséért.

Az emberek lesznek a következő nagy terjesztők. Az emberi kapzsiság és hatalomvágy ebben nagy szerepet játszik, 2192-ig csak (viszonylag) kevés helyen találkoznak az emberek az idegenekkel, de számos szervezet meglátja a bennük levő nagy hasznot, mint biológiai fegyverek. 2192-ben aztán bekövetkezik, ami emberek milliárdjait öli meg és az ember lakta kolóniákon elterjeszti a xenokat: az Alien-Föld Háború. A Föld elbukik, a menekülők egy része akarva-nem akarva elterjesztik a xenokat más helyeken is. Még ekkor is vannak szervezetek, amik még mindig a hasznot látják bennük. A 2200-as évek elején sikerül a Földet visszavenni, megkezdődik az idegenek felszámolása galaxis szerte ám ez hosszú, nagyon hosszú időbe telik, de még mindig vannak olyan helyek, ahol az idegenek élnek (pl.: LV-1201).

A Föld visszaszerzésekor már nem csak a tökéletes fegyvert látják bennük, hanem komoly pénzforrást is, mert a pempő lesz az emberiség új aranya. A cégek elkezdenek farmokat létrehozni, hogy a pempőt megszerezzék. Sokan már nem a gyilkos fajt, hanem a nagy haszonnal járó befektetést látják bennük, megpróbálnak idegenekkel kereskedni (tojástól kezdve kifejlett idegenekig), hogy gyorsan szerezzenek sok pénzt. A félelmetes lények kezdenek már kikopni az emberiség tudatából, az új generáció többsége már nem is lát élő idegent (maximum filmen), kezdenek bennük kételkedni és mint valami legendát kezelik a gyilkos fajt. A 2250-es évekre már a tudósok egy része sem hisz bennük, pedig ekkor még folyik a faj kiirtására tett harcok (értelemszerűen a harcoló katonák és az emberiség egy része még mindig tudja, hogy az idegenek tényleg valódiak). Végül bekövetkezik a nagy törlődés, mikor az emberek infói az idegenekről és yautjákról elvesznek, ekkor már tényleg csak nagyon kevesen tudják, hogy a xenok léteznek.

Egyéb információk

Billie5

Billie, egy álmodó.

Vannak emberek, akik álmukban tudnak kommunikálni a királynőkkel. Ők az álmodók, be tudják határolni hol van a királynő és beszélni is tudnak velük. Vannak még az idegeneket imádó emberek, akiket a xenok nem támadnak meg, hanem hagyják, hogy segítsenek nekik. Ezek az emberek a Föld-Idegen háború alatt a túlélő emberekre vadásznak, hogy idegen keltetőként végezzék. Náluk már csak a Bug-Men néven ismerté vált emberek tesznek túl, ők idegen-ember hibridek, akiket a xenok fajtársként kezelnek. Egy Bug-Men ha kell, utasíthatja az alieneket, hogy mit csináljanak.

Az idegenek nemcsak kivetik, de meg is ölik azon xenokat, amiknek eltorzult a genetikája. Eme lényeket nem fajtársként "látják", hanem mint egy másik fajt. Eme genetikailag eltorzult egyedeket próbálják minél előbb elpusztítani, lehetőleg mikor még csak tojások. Normál esetben eme torzultak nem is tudnak kifejlődni, mert gyorsan elpusztítják őket, de ha a fészek éppen elvesztette királynőjét, akkor van idejük rá (mivel a fészek egy új királynő létrehozásán van). A torzultak egy új fészket hoznak létre saját királynővel, egy ideig a két xeno fészek meglehet egymás mellett, de előbb utóbb elkezdenek harcolni. Ritka ugyan, de előfordul, hogy "fajtiszta" idegenek egymásra támadnak.

Fluorpolimer
Továbbá vannak anyagok, amik hatással vannak az idegenekre. Az egyik ilyen a fekete penész, ami egyszer fordul elő (egy ismeretlen nevű lakatlan, terraformált holdon, ahol egy csempészhajó lezuhan és vele együtt az idegenek). A penész hasznát a még fiatal dr. Paul Church fedezi fel, aki rájön arra, hogy eme szerrel az idegenek nagyon legyengülnek, a mellkasrobbantók már születésekkor meghalnak vagy már az ember testében elpusztulnak. A kifejlett egyedek pedig napról napra gyengébbek lesznek, majd meghalnak. Meg kell még itt említeni, hogy a kifejlett egyedek a fészekben levő ebihalszerűségeket fogyasztották, mint gyógyszert a penész ellen, de a fiatal Church a vizet is megfertőzte. A fészek egy hónap alatt kihal, a kiérkező emberek pedig sem a penész, sem az ebihalak nyomait nem találják. Az egyetlen ember aki tud róla egész életében ezt a szert próbálja újra előállítani.

Egy bizonyos gázzal el lehet őket altatni, illetve a fluorpolimer folyadékban hibernált állapotban tartani.

Az idegeneknek nincs szemük, ők másképpen látnak mint az emberek. Látják az élőlények auráját (a szintetikusoknak nincs aurájuk, de őket csak akkor támadják meg, ha fenyegetik az idegent, amúgy meg egy gépnek látják). Feromonokkal és telepatikusan kommunikálnak egymással, illetve van halló és szagló szervük (akár a vér alapján is tudják követni a prédát). Egy elmélet szerint pedig úgy tájékozódnak mint a denevérek, ezért adnak ki magukból folyamatosan hangokat (vannak olyan hangok, amiket ember nem tud meghallani). A testükben van egy olyan anyag, ami meggátolja, hogy a sav szétmarja a testüket, ezt az anyagot az emberek megpróbálják anti-sav páncélba ültetni, de nem jön össze, mert az anyag az ember számára nagyon mérgező.

A tudósok arra a megállapításra jutnak, hogy a xenok részben szénalapúak, részben szilikonalapúak és még lehet valami más is. Továbbá minden xeno testén van némi pempő, amit be lehet takarítani.

Életciklus

  • Tojás (részletesebb leírásért lásd: tojás)
Alien4 Egg
Minden idegen így kezdi életét (kivéve olyan speciális helyzetekben, mint amikor a fiatal királynő szájon át ülteti be a leendő mellkasrobbantót). Előfordulhat, hogy egy tojásban 3-4 arctámadó kap helyet, de általában csak egy szokott benne lenni. A praetorian tojásban pedig már egy praetorian arctámadó is van két normál arctámadóval együtt, eme tojás valamivel nagyobb és színe is eltér a "normál" tojásoktól. Évezredekig megmaradnak (pontosan nem ismert meddig), viszont eme állapotban a leendő idegen nagyon sebezhető. Az idők során az emberek kifejlesztenek egy olyan eszközt, amivel le tudják zárni a tojás tetejét, így az arctámadó nem tud kijönni. Viszont eme művelet veszélyes emberre nézve, mert bármikor ráugorhat egy arctámadó, szintetikusok esetében viszont ez nem áll fent.

  • Arctámadó (részletesebb leírásért lásd: arctámadó)
Verhaiden Facehugged (3)
A xenomorph életciklus második szakasza. A tojásban vannak és amint észlelik, hogy gazdatest van a közelben, kijönnek a védelmet adó burokból és ráugranak a szerencsétlen élőlényre. Előfordulhat, hogy csapatba verődve gazdatest után kutatnak. A lény a gazdatest nyaka köré szorítja farkát és a csövét lenyomja az áldozat torkán. A szerencsétlenül járt élőlény gyorsan elveszti eszméletét, az arctámadót a későbbiekben már nem lehet leszedni anélkül, hogy a fertőzött lény is bele ne haljon. Az arctámadó miután elvégezte feladatát (megtermékenyítés) magától leesik áldozatáról és elpusztul. Háromféle arctámadó van: normál, praetorian (a megfertőzött egyedből ekkor praetorian születik meg) illetve királynő arctámadó, ami szintén ritkább, a vele megfertőzött lényből királynő születik.

Az arctámadók lényegében 8 lábon járkáló nemi szervek, amiknek egyetlen céljuk a megtermékenyítés, kis testükhöz képest nagyon erősek, ha egy ember a karjával próbálja a lényt távol tartani, akkor az arctámadó képes az ember karját eltörni.

Chestburster
A mellkasrobbantó a faj életciklusának harmadik szakasza. Míg az áldozat testében van, elkezd tápanyagot elszívni. Nem számít ha a gazdatest már halott, a mellkasrobbantó akkor is világra fog jönni. Az emberek egyetlen olyan esetet sem dokumentálnak, amely során az idegen meghalt volna a gazdatest testében, vagy a születés után (kivéve a fekete penészes esetet, de itt csak egyetlen ember tanúsíthatta ennek ellentétét). Miután a leendő élő inkubátor magához tér az arctámadó okozta kómából, sokkal jobban érzi magát mint előtte. A testükben megnövekszik az endorphin és adrenalin, de a szervezet immunrendszere szinte teljes egészében eltűnik. Majd bekövetkezik a születés, mikor az idegen elkezdi magát kiharapni az áldozatból. Az áldozatoknál mindig megfigyelhető, hogy a bordák kifelé hajlanak a születés után, mivel a lény ezen keresztül tud csak kitörni. A megszületett lény utána vagy elkezd táplálkozni, hogy nőjön vagy ha veszélyeztetett helyzetben van, akkor elmenekül/támad.

Születésekkor testük kb. 30-60 cm, de kinézetük változó, runnereknél előfordul, hogy megvan a farok, a láb és kar. A királynőnél látszódik a taréj kezdeményezése a fejen, illetve négy karja van és két lába. Teste zömökebb és több időbe telik mire megszületik. Predalien esetében meg láthatóak a csáprágószerű képződmények, a röpképes xenoknál pedig már születésüknél megvan a szárny. A mellkasrobbantók kicsik ugyan, de tudnak meglepetést okozni, a kis lények ugyanis nem csak hogy megtámadják, de akár meg is ölhetik az útjukbaálló néhány embert.

Ahogy fejlődnek, metamorfózis során levedlik bőrüket (a kifejlett testhez háromszor vedlenek), a külső váz keményebb és sötétebb lesz, a koponya megnyúlik. Nem feltétlen kell nekik táplálkozniuk, mert többször is előfordul, hogy maguktól megnőnek.

  • Kifejlett idegen
Xeno3
Itt már változó az idegenek kinézete, mert függ a gazdatesttől, ha négylábú a gazdatest, akkor nagy eséllyel runner lesz, ha yautja akkor predalien, ha space jockey, akkor jockey-xenomorph és így tovább. Az emberek a dronet és warriort tartják normál kinézetnek, mivel ezekkel találkoznak a legtöbbször, ha az emberek meghallják a szót: idegen, akkor ezekre gondolnak. A kifejlett idegennek van egy szekunder "nyelve", amin szintén fogak találhatóak (habár kisebbek mint az idegen tűhegyes fogai). Elég veszélyes, mert az alien olyan erővel tudja kilökni, hogy ember vagy yautja koponyát könnyedén átüt, még ha azok sisakban is vannak. A kifejlett egyedeknek éles karmaik is vannak, amivel akár a páncélokat is felszaggathatják. A hosszú farkukat szúrásra használják, illetve méreg befecskendezésére (a méreg részben függ milyen variánsú a xeno). Mérgeknél van bénító, kábító, cisztás tumort és görcsös hányingert okozó, ebből halálosnak számít az utóbbi kettő.
H.R. Giger Alien 2
Általában véve tudnak falon mászni (attól függ, hogy mi volt a gazdatest, mert pl. egy kígyóból megszületett idegennek nincsenek lábai, vagy a halakból születettek). Roppant nagyokat tudnak ugrani, fejük jellegzetes banánformájú, testük színe fekete vagy egyéb sötét színű. Testüket nyálka borítja (fészeknyálka), szaguk nem igazán nevezhető kellemesnek. A végtagvesztés nem igazán okoz nekik halált, ha kell, a célpontjuk felé vonszolják magukat. Gyenge pontjuk a fej és a hajlatok, testre nem igazán ajánlott lőni, mert a sav képes 15 méterig kirepülni belőlük. A tüzet nem bírják (ami elmondható mindegyik életciklusokról, de a predalienek bírják).

A fejben található a kommunikációs központ. E mellet egy vese alakú szerv található. A felületét fulleritburokba zárt hurlantium borítja. A belsejében kúp alakú kinövés látható, azokban pedig neuronok vannak. Ez az idegen lény "pszichikai vevőberendezése". A fullerit és a hurlatium felfogja az E-hullámokat, a kúpok pedig interferencia jeleket gerjesztenek az elektromágneses mezőkből. A lény nemcsak érzékeli az agyhullámokat, hanem arra is képes, hogy a beérkező jelek alapján képet alkosson a hullámokat kibocsájtó élőlény fizikai megjelenéséről. Továbbá képes elkülöníteni az érzelmeket (félelem, agresszivitás stb.). A zsákmány pszichikai állapotától függően cselekszik. Minél jobban fél az áldozat, annál magabiztosabb a xeno és durvábban öli meg. Viszont olyan lény, ami nem fél, sőt roppantul magabiztos (és nem a tudatlansága miatt), az idegenre furcsa módon olyan hatással van, hogy az úgynevezett harci értéke alacsonyabbá válik, nem úgy, mint egy gyáva ellenfél eseténél, sőt akár még kis időre meg is torpanhat az idegen ilyen ellenfél esetén. A fejben található még a nyomáskiegyenlítő szerv, ami lehetővé teszi a vákuumban való életben maradásukat, az űrben való megmaradást segíti még a pszeudo-hipotalamikus regulátor, ami felmelegíti az alienben levő savat, így elkerülve a halálra fagyást.

617111-alien water
Továbbá ismert, hogy ember és xeno között létrejöhet egy kapocs, Darcy Vance és Mozart között ismert ez, ugyan nem jelenti azt, hogy a xeno nem öli meg az embert, hanem azt eredményezi, hogy pár másodpercig a lény nem támad az illetőre. Ez a pár másodperc viszont életmentő tud lenni.

A kifejlett egyedeknél négy stádiumot kell megkülönböztetni: a fiatal egyedeket, droneket, warriorokat és falka vezéreket. A fiatal egyedek habár agresszívak, mégis, egy ember könnyen legyőzheti, vagy meghátrálásra kényszerítheti őket. A dronek a királynőt és tojásokat gondozzák, a fészket bővítik és "karbantartják", a wariorok feladata a gazdatest szerzése, őket a falkavezérek vezetik, ők arról ismerhetőek fel, hogy a horda élén vannak.

A kifejlett idegenek ha a királynő úgy dönt, továbbfejlődnek, hogy egy bizonyos feladatkört teljesítsenek. Ilyen pl. a praetorianná vagy köpővé válás. A xenok mindenkori feladata, hogy a királynőt és a tojásokat védjék, ezért nem haboznak életüket adni a célért.

Mindig a legveszélyesebb célpontra támadnak, ha a szabadság és az étel között kell választaniuk, az ételt választják, illetve éhen halnak mintsem életben hagyjanak egy fegyveres embert. Eme dolgokra Church jön rá öregkorában. További információ, hogy megölt élőlények testéből és némi nyálkával tojást tudnak létrehozni, ami ugyanolyan lesz, mintha a királynő csinálta volna, illetve fejenként képesek egyetlen tojást lerakni, de ez hosszú ideig tart.

Bár tudományosan nem támasztották alá, ám az alien szakértők (a xenok megölésére/felkutatására szakosodott céges emberek) megfigyelték azt, hogy a kifejlett egyedek mintha hipnotizálnák áldozatukat, akik aztán nem menekülnek, vagy próbálnak tovább küzdeni, végül a xeno villámgyorsan kivégzi (pl. szekundernyelvükkel meglékeli a fejét).

Praetorian
A kifejlett egyedek közül néha átalakul néhány, hogy praetorian legyen (vagy ha a praetorian arctámadó gazdatestet talált, akkor alapból eme lény jön létre), a kiválasztott idegen elkezd átalakulni. Ez esetben olyan feromonokat termel, amivel a fészket magára haragítja, így ha nem akar meghalni, kénytelen az átalakulása végéig máshol lennie (miután átalakult, a feromonja újra normális lesz). A praetorian a királynő testőre és a fészek védelmezője, ezért erősebbek és valamivel nagyobbak az idegeneknél, nem beszélve, hogy jól bírják a lövedékeket. Egyes emberi fegyverek már nem tudják átlőni a lény testét, mert az annyira páncélozottá vált, kemény ellenfél tud lenni, de nem legyőzhetetlen. Viszont egy praetorian tovább tud fejlődni carrierré vagy ravagerré. A carrier az arctámadók hordozására kifejlődött lény, inkább szállítás mintsem harc a feladata, de a ravager már más. Egyetlen ravager legyőzése is nehéz tud lenni, nagy és erős, testéről a legtöbb emberi lövedék lepattan. Eme lény határozottan a pusztításra való, átvág mindent ami az útjába kerül, szerencsére eme két fejlődési stádium csak akkor fordul elő, ha a fészek úgymond háborúzik.
Királynő
Az idegenek végső életciklusa a királynő. Ők a faj közül az egyetlenek, akiknek van neme, mégpedig nőstények. Egyes királynők okosabbak mint az emberek, ők vezetik a fészket, lerakják a tojásokat és irányítják az idegeneket. Ritkán szoktak harcba bocsátkozni, ha muszáj, akkor leszakadnak a tojócsövükről. A királynő arctámadóval jöhet létre, de ha nincs ilyen, akkor egy idegen választódik ki, ami a pempő segítségével átalakul.

A császárnők nagyobbak a királynőknél és több tojást tudnak lerakni. Császárnő akkor jön létre, mikor több idegen van egy adott bolygón és a dominanciáért megküzdenek. A győztes lesz a császárnő, ami alá a királynők vannak beosztva. A fészkük nagyobb és 2000 idegent tudnak befogadni.

Végül jön a faj legnagyobbika, az anyakirálynő, amiből egy időben csak egy lehet (kivéve mikor nem sikerül a mutáns génekkel rendelkező egyedeket megölni, mert ez esetben ott is létrejön egy anyakirálynő). Termete hatalmas, ahogy a fészke is, a Xenomorph Primeon él, a faj irányítója. Képes a Xenomorp Prime-Gateway távolságból is üzenni az álmodóknak.

A fészek

Fészek
Az idegenek "lakhelye", az ember számára maga a pokol, mert a bűz szörnyű, nagy hőség van, sötét és ijesztő. A fészkek rendszerint a királynő kamrájából, tojástároló kamrákból, inkubátor testkamrákból, lakókamrákból (mikben megpihennek az idegenek) alagutakból, a pempő kamrából és a hulladékgyűjtő kamrából áll. Kész labirintus tud lenni. Fészket bárhol tudnak csinálni, legyen az egy barlang, járatok, házak vagy űrhajók. A Föld-Alien háborúban az idegen fészkek kisebbek lesznek, de szorosan egymásba kapcsolódnak, ezzel szuper vagy mega fészkeket hozva létre, amiknek megsemmisítése jóval nehezebb. A fészek a xenok nyálából, az egyik belső mirigyük váladékából és törmelékből épül fel, ezek az anyagok aztán zavarják a rádióhullámokat. Az így létrejövő fészekfalról azt lehet elmondani, hogy néha lehetetlen szögekbe tudnak állni, vagy éppen szimmetrikusnak látszanak. Keménységük vetekszik a plasztikbetonnal ha megkeményedik (és ez elég gyorsan végbe is megy), a szerves anyagok bomlásának következtében hőt sugároznak. A fészek kívülről nézve úgy néz ki, mint egy ház nagyságú hangyaboly, a felülete egyenetlen és göcsörtös, színe tompa szürkésfekete, de ha a xenok beledolgoztak néhány hullát, akkor a csontok is fehérlenek benne.

Végszó

Az idegenek kiirtása a világegyetemből valószínűtlen. A létrehozó faj tökéletes biológiai fegyvert alkotott. Egyetlen példány képes fenntartani a fajt. A space jockey fajnak vannak idegenjeik háborús célokra, a yautjáknak vadászat céljára (illetve néhány rossz vér klánnak háborús célra) míg az embereknek pénz szerzés céljából (meg szintén harci célokra). Több ember képzelte már azt, hogy az idegenekkel világuralomra törhet, de mindig elbuknak. A yautják közül a rossz vér klánok némelyike sikeresen irányítás alatt tudja tartani az idegeneket, de idővel ők is elvesztik az uralmat. A pilóták az idegenek miatt pusztulnak ki majdnem, és szakadnak részekre. A xenomorphok ott vannak az űrben és mindig is ott lesznek, várva az alkalmat, hogy a szerencsétlenekre rémálmot és halált hozzanak...

Galéria